Főoldal Modellvilág A kifutók világa (Erdély.ma)

A kifutók világa (Erdély.ma)

E-mail Nyomtatás PDF

2010. október 25. - Divatbemutató egy felhőkarcoló falán? Sörgyárban? Ki hallott még ilyet! Sokszor szembesülünk a divat világának furcsaságaival, na de ez… Hol a határ?

Meddig lehet még elmenni e téren? Mi a cél: figyelemfelkeltés, meghökkentés, avagy unaloműzés? Sok érdekes helyszínt és szebbnél szebb ruhák bemutatását jelentette mindezidáig a divatbemutatók világa, azonban úgy látszik napjainkban ez kezd kicsit új alakot ölteni.

Nem tudni hogyan is születhetnek ilyen ötletek, még akkor sem ha a szakma legnagyobbjainak fejéből is pattannak ki, de egy biztos: hatalmas port kavarnak. Talán a cél is ez lehet, mindig a hírek középpontjá- ban állni. De mire jó ez? Miért jó ha a modellek egy kötél segítségével végigereszkedve próbálják bemutatni a legújabb kollekció ruháit egy felhőkarcoló oldalán? Véleményem szerint mindennek oka a hírverés, ami egy hatalmas mozgatórugó, talán a leghatalmasabb (és ezt most nem mint média szakos hallgató mondom). A sokkoló hatású hírek megragadnak az emberek hétköznapjaiban, elgondolkodtatnak, foglalkoztatja az embereket, közismertebbé teszik a reklámozott terméket, vagy ez esetben a

bemutatott ruhákat. Lehet, hogy ha hagyományosan mutatták volna be ezeket a ruhákat egy-két hét után az emberek többsége elfelejtette volna, ám így szinte biztos, hogy hosszú időkig megjegyezték a mintákat, a szabást, épp a szokatlan helyszín miatt. Nem elhanyagolható az a tény sem, hogy a sörgyárnak is megérte, hiszen ez remek reklám volt a sörnek. De meddig fajulnak még a jövőben a dolgok? Eljutunk vajon oda is, hogy egy repülő tetején legyen megrendezve egy divatbemutató? Vagy esetleg ejtőernyőzés közben? Mi jöhet még?

Engem nagyon meglepett amikor értesültem e két divatbemutatóról, és nemcsak a helyszín miatt, de a modellek vakmerősége és bevállalóssága is teljes mértékben említésre méltó. Nem lehet megnyugtató a gondolat, hogy két perc múlva egy hatalmas épület meredek falán eresztenek majd le, csupán egy kötél választ el attól, hogy a földön landolj. Gondoljunk csak bele… Bevállalnátok?

Később megtudtam, hogy a sörgyárban bemutatott ruhadarabok újrahasznosítható anyagokból készültek, ezáltal figyelemfelhívó célja is volt az akciónak: a környezetszennyezés ellen „tüntet” és a természet megóvására figyelmeztet.

Egy másik kérdés, ami a cikket olvasva átcikázott az agyamon az, hogy vajon a nézőközönség mennyire élvezhette ezt a showt? Volt-e egyáltalán nézőközönség?
A cél tehát mindig az a divat szakmában is, mint a piac többi területein: az emberek beszéljenek róla! Mihály Lilla

 

Módosítás dátuma: 2010. október 26. kedd  

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Olvasnak bennünket

Oldalainkat 377 vendég böngészi