Főoldal Média Pályára áll a megújuló Echo TV (magyaridok.hu)

Pályára áll a megújuló Echo TV (magyaridok.hu)

E-mail Nyomtatás PDF

2017. november 8. - Szikszai Péter: Reméljük, a változások láttán tátva marad a néző szája
December 4-én kezdi meg működését az egykori Nap TV épületében a megújuló Echo Televízió, amely továbbra is markáns jobboldali médiumként határozza meg magát – jelentette ki a Magyar Időknek adott interjúban a csatorna vezérigazgató-helyettese. Szikszai Péter szerint a jobboldali tévénézőknek az új Echo a régi Hír TV lehet majd, de mégis más műfajú csatorna lesz, céljuk az események hátterének a megvilágítása, elemzése, s nagyon sok véleményműsort indítanak. Az adás 16:9-es képarányban és HD minőségben látható majd, a stúdió olyan modern, mint egy űrbázis. Szikszai Péter egyebek mellett arra is kitért, hogy nézettségük folyamatosan emelkedik, de a hírgenerálást legalább ennyire fontosnak tartja.
– A megújuló Echo TV a Gyárfás-féle Nap TV épületében kezdi meg működését december 4-én. Ezt a médiumot a Fidesz évekig bojkottálta. Nem furcsa érzés, hogy egy vállaltan jobboldali médium ott működik majd, ahol egykor Aczél Endre vagy Forró Tamás alázta a konzervatív politikusokat?
– Nem furcsa, az ingatlant az Echo TV-t tulajdonló cég megvásárolta. Inkább elégtétel ez, és a média-rendszerváltás befejezése.
Tervezzük, hogy a PestiSrácok újságírói ünnepélyesen verik majd le a Nap TV emblémáját az egyik épület homlokzatáról.
– Ezek szerint határozott hangvételben gondolkodnak.
– Igen, egy markáns jobboldali televíziót hoztunk létre.
– Az ellenzéki sajtó nyilván arról fog majd beszélni, hogy a Fidesz újabb lendületet adott a kormánypropagandának.
– Nem csodálkoznék, hiszen szerintük a Nap TV maga volt a kiegyensúlyozottság. Még akkor sem volt nagy felháborodás, amikor élőnek látszó interjúval falaztak a már Kubában nyaraló Medgyessy Péter miniszterelnöknek. A szocialisták még Kossuth-díjra is felterjesztették a szerkesztőséget, ahol legalább két pártállami ügynökmúltú riporter dolgozhatott.
– Rég volt, a Nap TV 2009-ben megszűnt, ráadásul az MSZP–SZDSZ-kormány idején.
– Persze, mert a Fidesz éveken át nem volt hajlandó részt venni a teljesen elfogult műsoraikban. Ráadásul az MSZP-s propagandát a közszolgálatiságba csomagolva adták el a nézőknek. Gyárfás produkciója nem volt vállalható sem politikailag, sem televíziós minőségi szempontból.
– A Fidesz most is bojkottál, de immár a Hír TV-t és Simicska Lajos több médiumát.
– De ne felejtsük el, hogy az MSZP pedig az Echo TV-t és más jobboldali médiumokat néz levegőnek.
A szocialisták nem is nyilatkoznak a csatornánknak, sajtótájékoztatókon sem kérdezhetünk.
A Fidesz csupán nem megy be a Hír TV-be. Kimondatlanul a Jobbik is bojkottál bennünket, ugyanis hónapok óta nem fogadják el a meghívásainkat egyetlen műsorunkba sem.
– Ha Vona Gáborék nem is jönnek, a Hír TV-től viszont szép számmal érkeztek munkatársak az Echo TV-hez. Tavasszal a Magyar Idők is beszámolt róla, hogy tízesével mondtak fel a hírcsatornánál, és igazoltak át.
– Igen, aki jobboldali, velünk tart. Sokan nem akartak részt venni Simicska Orbán elleni bosszúhadjáratában. Néhány hét alatt ötven ember lépett ki és csatlakozott hozzánk.
– Állítólag magas fizetéssel csábították a Hír TV-seket.
– Nincsenek magas fizetések. Akik csak a magasabb bér reményében szerződtek volna át, eltévesztették a házszámot. Persze a végén mégis jól jártak, mert Simicska, látva a nagy elvándorlást, ijedtében ráemelt a bérükre, hogy ne dőljön be a tévéje. Szerencsére az újságírás nem mindenkinek szimpla haszonszerzés. Voltak kollégák, akik úgy mondtak fel, hogy szó sem volt köztünk pénzről.
Szégyelltek bejárni a Hír TV-be, becsapták őket, hogy nem lesz 180 fokos fordulat, aztán egyik nap megjelent a képernyőn Alinda és ballib vendégei,
aztán portréműsort kellett forgatni Sas Józsival, másnap meg a Pride-ról mint a tolerancia legnagyobb ünnepéről tudósítani a híradóban.
Végül megjött a közismerten kiegyensúlyozott Kálmán Olga az ATV-ből, aki egy mozdulattal lehúzta a vécén a Hír TV több mint tízéves múltját. Szóval ezek után csábítani senkit nem kellett. Aki úgy érezte, a jobboldali médiába tartozik, azt örömmel fogadtuk. De volt egy határ. Aki látványos pálfordulást követett el a G-nap után, azzal nem akartunk együtt dolgozni.
– Dirk Gerkenshez, a TV2 vezérigazgatójához hasonlóan ön is kitörölte a telefonjából azoknak a volt munkatársaknak a számát, akikben csalódott?
– Én eleve telefonkészüléket cseréltem. De akikben csalódtam, úgysem mernék felvenni a telefont, ha rájuk csörögnék.
– Ők lehetnek azok, akik azért maradtak a Hír TV-ben, mert – állításuk szerint – inkább a sajtószabadságot választották.
– Próbálok nem nevetni. Simicska Lajos maga nyilatkozta, miután einstandolta a jobboldali sajtóportfóliót, hogy a szerkesztőségekből „kib…sz” minden orbánistát. Ez nem éppen a sajtószabadság jele. Akik erre hivatkoznak, azok csak az árulás alól mentik fel magukat.
„Bár május óta átálltunk az óránkénti híradásokra, és a politikai híreinknek jelentős szerepük van, nem hírmédiumot akartunk létrehozni”
– Nemrég egy Simicska médiumaiban dolgozó újságíró azt nyilatkozta, azért állt át, mert „a Fidesz megtagadta a polgári értékeket”…
– És most abban a tévében vezet műsort, amelynek polgári értékrendű tulajdonosa trágárságokat fest hirdetőoszlopokra az éj leple alatt. A Hír TV-ben egyébként esténként Csintalan Sándor és Farkasházy Tivadar osztja az észt, a Soros-szervezetek pedig egymásnak adják a stúdió kilincsét. És ha ez még nem lenne elég:
riportban támadják az egyházi iskolák támogatását, és óránként bemondják a híradóban, hogy a magyar határőrök kínozzák a migránsokat,
majd a hanyatló értelmű Demszky Gábor olajbogyót dunsztol adriai villájában, zárásként pedig homoszexuális férfiakról vetítenek megható dokumentumfilmet. Akkor ki is tagadta meg a polgári értékeket?
– Apropó! Miként éli meg a hosszú éveken keresztül ön által szerkesztett Célpont című műsor hajtűkanyarját?
– Ezen már, ha akarnék, sem tudnék nevetni. A Célpont korábban egy nívót képviselt, ma pedig Tarr Péter vezérigazgató-helyettes felügyeletével ott tart, hogy Veres János, Szilvásy György és Helmeczy László is ott panaszkodik, hogy mennyire meghurcolták őket.
– Az Alinda című műsorban elhangzott, hogy a romagyilkosságokért is a Hír TV-t terheli a felelősség.
– Döbbenetes, hogy amikor valaki erről beszél, a műsorvezető csak annyit tud mondani, hogy ez már egy másik Hír TV. Vajon mit érezhettek azok az ottani munkatársak, akik korábban is a csatornánál dolgoztak?
– Szóval az új Echo TV a régi Hír TV?
– A jobboldali tévénézők számára mindenképpen. De ez egy más műfajú csatorna, mint a Hír TV volt. Bár május óta átálltunk az óránkénti híradásokra, és a politikai híreinknek jelentős szerepük van, nem hírmédiumot akartunk létrehozni. Inkább az elemzés és az események hátterének a megvilágítása a célunk.
Nagyon sok véleményműsort indítottunk, felvonultatva a legkarakteresebb megmondóembereket Lovas Istvántól Megadja Gáborig.
Van egy nagyon erős újhullám a publicisztikai műfajban, számos „jobber blogger” ír magas színvonalon, akik még élőszóban is nagyon szórakoztatók, és persze kíméletlenek a liberális véleményekkel szemben. Sok műsorunkban kapnak majd szerepet.
– Szembetűnő a különbség a régi Echo TV-s stúdiókép és a mostani látványvilág között. Végre 16:9-es képarányban és HD-ban látható majd az adás. A Híradó és az esti háttérműsor stúdiójában le lehetne forgatni a Star Trek következő epizódját. Mi volt a koncepció?
– Az, hogy tátva maradjon a néző szája. Mivel alapvetően beszélgetős, úgynevezett talk-tévét hoztunk létre, ami képileg sehol a világon nem túl izgalmas, ezért elhatároztuk, hogy kilépünk a „filmezett rádióműsor műfajából”.
A díszleteken és az arculaton két világszínvonalú magyar cég dolgozott. A végeredmény lenyűgöző,
de a decemberi indulásig nem lőjük le a poént. A Híradó díszlete valóban sci-fi, nekem ugyan inkább a Csillagok háborúja ugrik be róla, de ezen nem fogunk összeveszni.
Az épületben öt műterem van, ebből egyelőre hármat használunk, januárban kezdjük tervezni a virtuális díszletet a 4-es stúdióhoz. A 400 négyzetméteres produkciós stúdiónk már elkészült, a képi világa rengeteg variációt rejt, 15 műsort veszünk fel ott, köztük a nálunk a képernyőre visszatérő Jegyes-Tóth Kriszta vitaműsorát, és a már most is nagyon népszerű Sajtóklubot vagy Bayer Zsolt új talkshow-ját.
– Bayer Zsolt mint showman?
– Nem kell megijedni, Bayer Zsolt nem fog bogarakat enni, és nem fog rappelni sem. Ez is politikai műsor lesz, mint a többi, csak egy kicsit tágítjuk a kereteket. De egyelőre nem mondhatok többet.
– Bulvárosodnak? Fognak főzőcskézni a fideszes politikusok az Echo TV műsoraiban?
– Szó nincs róla.
– Ha viszont rétegműsorokat készítenek, kénytelenek beérni kevesebb nézővel.
– Nézettségben már most sem állunk rosszul, bár jelentős hátrányt kell ledolgoznunk. A napi nézőszám négyszerese a tavalyinak, és folyamatosan nő, pedig még semmilyen reklámkampányunk nem volt, és egyelőre nem vagyunk jobb helyen a kábelcsomagokban sem. De nem minden a nézettség.
A hírgenerálás – hogy hivatkozzanak a műsorainkra, a nálunk elhangzott nyilatkozatokra – legalább annyira fontos.
Informátor című magazinunk például alapvető tájékozódási pont a konzervatív nézőknek.
– Nem középen állnak, mint ahogy más médiumok mondják magukról?
– Objektívek vagyunk, mint az RTL, kiegyensúlyozottak, mint az ATV, és pártatlanok, mint a Hír TV. A médiatörvényt mi is betartjuk, de
azt ígérhetem, hogy a homoszexuálisok házassága mellett például biztos nem fogunk kampányolni, és nem az Echo TV fogja kidomborítani Soros György filantróp énjét sem.
Vannak témák, amelyekben fontos a véleményütköztetés, de egy olyan világban, ahol II. János Pál pápa bretagne-i emlékművéről el kell bontani a keresztet, a svéd óvodákban nem nélküliekké nevelik a gyerekeket, ott kellenek a szilárd meggyőződések. Borsodi Attila


 

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Olvasnak bennünket

Oldalainkat 439 vendég böngészi