
Nemsokára akár három hírcsatorna is mûködhet Magyarországon 

Írta: HCh
2005. február 10. csütörtök - Módosítás: 2005. február 10. csütörtök

A meglévõ Hír Tv és a talán még ebben az évben induló közszolgálati Demokrácia
csatorna mellé harmadikként szállhat versenybe az ország egyik leggazdagabb
üzletembereként ismert Széles Gábor által megálmodott új Gazdasági Tévé - adja hírül a
HVG Online.   A meglévõ Hír Tv és a talán még ebben az évben induló közszolgálati
Demokrácia csatorna mellé harmadikként szállhat versenybe az ország egyik leggazdagabb
üzletembereként ismert Széles Gábor által megálmodott új Gazdasági Tévé - adja hírül a HVG
Online. Az adó teljesen automatizált központját Zuglóban rendeznék be, a folyamatos adás
pedig a nyári próbasugárzást követõen õsszel indulna el.   Gazdasági tévét indít Magyarország
egyik leggazdagabb üzletembere, Széles Gábor - írja a Heti Válasz. Széles Gábor a Hír Tv-tõl
tavaly eltávozott Gulyás Istvánt bízta meg a csatorna megszervezésével. Ha még ebben az
évben elindul az új magánadó és a közszolgálati televízió Demokrácia Tv-je is, akkor a Hír
Tv-vel együtt már három hírcsatorna fog versenyezni a nézõkért. A hetilap szerint Széles Gábor
elõrehaladott tárgyalásokat folytat az ugyancsak a Hír Tv-bõl kilépett Kóczián Péterrel is.  A
csatorna központja Zuglóban, a Mûszertechnika Kft. egyik épületében lesz; itt építik ki a tévé
digitális berendezéssel felszerelt, teljesen automata stúdióját. A mûholdon és kábelen egyaránt
fogható csatorna próbaadását nyárra, a teljes üzemet szeptemberre tervezik. Elõször felmerült,
hogy egy már létezõ adót, így a vevõre váró Fix Tv-t, vagy a Budapest Tv-t vennék meg, de
végül Gulyás István egy teljesen új csatorna indítása mellett döntött, mivel így a
kábelszolgáltatóknál jobb szerzõdési feltételeket tudnak kiharcolni.  "Szakemberek szerint nem
olyan nagy a hazai piac, hogy el tudjon tartani egy gazdasági tévécsatornát. Többen a
Gazdasági Rádió példáját idézték, mely a legnagyobb kormányzati támogatás mellett sem
tudott sok levegõt elszívni az Info, illetve a Klub Rádió elõl - nem csoda, ha a hírek szerint
tulajdonosa már legszívesebben túladna rajta" - olvasható a Heti Válasz csütörtökön megjelenõ
számában.    

 1 / 1


