További bankvásárlás sem kizárt

2005. december 01. csütörtök Új Szó
Nyomtatás
Az OTP Banka Slovensko a lakossági szolgáltatások mellett az önkormányzatok irányába is sikeresen nyitott
Az OTP Banka Slovensko 2005 elsõ háromnegyed évében 161 millió korona adózás utáni nyereséget könyvelt el, ami messze meghaladja a 2004-es idõarányos profit mértékét.
Az OTP Banka Slovensko a lakossági szolgáltatások mellett az önkormányzatok irányába is sikeresen nyitott
Az OTP Banka Slovensko 2005 elsõ háromnegyed évében 161 millió korona adózás utáni nyereséget könyvelt el, ami messze meghaladja a 2004-es idõarányos profit mértékét. Ez azt jelenti, hogy a pénzintézet a tõkeigényes beruházásokat követõen már tartósan jövedelmezõ pályára állt?
Az elmúlt év bebizonyította, hogy jól döntött az OTP, amikor megvásárolta jogelõdünket. Jelenlétünk a sorra nyíló kirendeltségek, fiókok következtében még markánsabb. Jelenleg 73 képviseletbõl áll a hálózatunk, a célszám 80 körül mozog. A fiókok azonban nem elegendõek, ezért Dél-Szlovákiában ügynöki hálózatot építünk ki, ami még közelebb visz bennünket az ügyfelekhez. Természetesen gyorsan megmutatkozó sikerünket nem kizárólag önerõbõl értük el, ez anyabankunk hathatós segítsége nélkül nem sikerült volna.
Az OTP határozott piaci jelenlétéhez azonban nem lett volna elegendõ az arculatváltás és a fiókok számának növelése.
Természetesen nem, ehhez a pénzügyi termékeink skálájának kiszélesítése is szükséges volt. Tavaly gyakorlatilag befejezõdött termékeink átalakítása, teljesen kicseréltük a korábbi produktumokat, emellett olyan piaci résekbe törtünk be, mint a fiataloknak, továbbá a kis- és középvállalkozóknak nyújtott banki szolgáltatások. Különösen az utóbbi kategóriában értünk el szép sikereket az anyabankunk mintájára kidolgozott gyorshitelek révén, amelyet már a többi bank is próbál utánozni. A kisvállalkozóknak nyújtott gyorshitelünk lényege: az ügyfél 2-3 munkanap alatt hitelhez juthat hozzá, melynek felsõ határa 2,5 millió korona. Az idõsebb klienseknek pedig kedvezményes árú termékcsomagot kínálunk. A teljes termék-átalakítás, ami a korábbinál nagyobb rugalmassággal párosult, azt eredményezte, hogy a kezdeti 67 ezer ügyfél helyett ma már több mint 156 ezerrel dicsekedhetünk.
Bankjuk eddig fõleg a jelzáloghitelezés terén tudott átütõ sikereket felmutatni. Milyen más területeken próbálkoznak még nagyobb piaci szeletek kihasításával?
A jelzáloghitelezés vitathatatlan sikere mellett a vállalati és az önkormányzati üzletágba is betörtünk. Kezdetben mindössze 35 önkormányzattal álltunk partneri kapcsolatban, napjainkban már 570-nél tartunk, amivel országos viszonylatban a második helyen vagyunk. Emellett a megyei önkormányzatokkal is felvettük a kapcsolatot.
Az OTP ma már több mint egy kereskedelmi bank, az elmúlt idõszakban ugyanis a bank csoporttá alakult át. Melyek a növekedés további irányai?
Mi a leányvállalatok termékeit is propagáljuk. Jelen vagyunk a biztosítási, a lízing és a faktoring piacán is. Ezt a kört 2006 második negyedévében a befektetési alapok termékeivel bõvítjük. A hozzánk betérõ ügyfél például ezt úgy érzékeli, hogy egy fedél alatt gyakorlatilag szinte teljes körû szolgáltatást tudunk felajánlani. Arról nem is szólva, hogy a nemzetközivé vált OTP-hálózat eredményeként ma már Bulgáriától Szlovákiáig terjed a hatósugarunk, aminek elõnye a klienseink számára fõleg a nyári turistaszezonban mutatkozik meg. Sikereinket a rangos nemzetközi hitelminõsítõk is értékelik, osztályzatunk a legjobb pénzintézetekével vetekedik. Végezetül nem elégedünk meg mostani pozíciónkkal, úgy látjuk a szlovák bankpiacon van még felvásárolható pénzintézet, ezért az anyabankunkkal egyeztetve vizsgáljuk a piaci lehetõségeket. (shz)

Módosítás dátuma: 2005. december 01. csütörtök