Bõvült Ipolyság tömegközlekedése

2006. január 16. hétfő Új Szó
Nyomtatás
Ma lép érvénybe az új szolgáltató új menetrendje; a cég folyamatosan figyeli majd a kihasználtságot
December elsejétõl már nem a feladatot közel három évig ellátó Rolling Kft.

 Ma lép érvénybe az új szolgáltató új menetrendje; a cég folyamatosan figyeli majd a kihasználtságot
December elsejétõl már nem a feladatot közel három évig ellátó Rolling Kft., hanem az Érsekújvári Szlovák Autóbusz-közlekedési Vállalat (SAD Nové Zámky) üzemelteti a városi járatokat.
A Lõrincz Pál vezette Rolling Kft. a város által rendelkezésére bocsátott összegbõl nem tudta szavatolni az utasok biztonságát, így visszalépett a szerzõdéstõl. Az érsekújvári SAD a tavalyi év utolsó hónapjában a Lõrincz Pál által is biztosított járatsûrûséggel szállította az utasokat, de most bõvített menetrend lép életbe.
Lendvay István, a városi hivatal elöljárója elmondta, a vállalat megkapta a város és a lakosság igényeinek listáját, s ezeket egy-két kivételtõl eltekintve teljesítette is. „Természetesen érthetõ, hogy a cég olyan járatokat nem akar üzemeltetni, melyeken két-három ember utazik. Egy ilyen járat egyelõre mégis megmaradt: a 18.35-kor Ipolypereszlény városrészbõl Ipolyságra induló. Az SAD figyelmeztetett, ha ezután is csak egy-két ember utazik majd ezzel az autóbusszal, néhány hónap múlva kénytelen lesz megszüntetni, hosszabb távon ilyen kihasználtság mellett nem lehet ezt a járatot megtartani” – tájékoztatott Lendvay.
Az iskolásokat szállító járatok menetrendjét úgy módosították, hogy a diákok elérjék a tanítás kezdetét; ez eddig nem volt így. „Sajnos, a cég nem tudott külön helyi autóbuszt biztosítani azoknak a kórházi alkalmazottaknak, akik reggel hétkor kezdik a munkát, de távolsági járatokkal idõben odaérhetnek. Ez érvényes általában is: ha éppen nem közlekedik városi járat, a távolsági autóbuszokkal nagy valószínûséggel le lehet utazni az összevont szakközépiskola (a volt mezõgazdasági szaktanintézet) elõtti megállótól a városközpontba és Homok városrészbe”.
Az elöljáró szerint három jelentõsebb változás történt az elõzõ helyzethez képest. Az elsõ, egy délelõtt 9.45-kor közlekedõ autóbusz beiktatása Ipolypereszlény városrészbõl Ipolyságra, a másik az, hogy az Észak-lakóteleprõl a diákokat és a pácienseket egy 7.08-kor induló járat szállítja az iskolákba és a Homok városrészben lévõ kórházba, a harmadik újdonság pedig az, hogy 13.49-kor a tanítás végéhez igazított autóbusz indul az Észak-lakóteleprõl Ipolypereszlénybe. „Igény volt egy késõbbi ilyen jellegû járatra is, ezt azonban csak közvetve sikerült biztosítani, szintén egy távolsági járattal, mely 14.42-kor indul az összevont szakközépiskolától” – magyarázta az elöljáró. Az Ipolypereszlény–Ipolyság vonalon mindkét irányban átlagban napi öt-öt járat közlekedik, az iskolákhoz igazodó autóbuszok természetesen hétvégén nem járnak. Lendvay szavai szerint Ipolypereszlénybe még legalább ennyi távolsági járat is közlekedik, tehát a városi autóbuszok mellett közlekedõ járatok igénybevétele mellett jónak nevezhetõ a lefedettség.
Akár módosítható is a menetrend
„Az SAD 2006-ban 360 ezer koronából fogja megoldani a tömegközlekedést a városban, ennyibõl gazdálkodhatott Lõrincz Pál is. Ha lesznek utasok, és a szolgáltatás iránti komoly érdeklõdés mutatkozik, a vállalat – az ésszerûség határain belül – a lakossági igények szerint bármikor változtat a menetrenden. A cég folyamatosan értékelni fogja az egyes járatok kihasználtságát, s ehhez képest alakítja majd a járatok sûrûségét” – hagsúlyozta Lendvay István, az Ipolysági Városi Hivatal elöljárója. (fm)
FORGÁCS MIKLÓS

Módosítás dátuma: 2006. január 16. hétfő