Csalók paradicsoma lett a fõváros

2005. augusztus 06. szombat Új Szó
Nyomtatás
Egyre gyakrabban számíthatnak kiterjedt fogyasztóvédelmi razziákra az éttermek tulajdonosai és a taxisofõrök A felmérés eredményeibõl kiderült: Prágában, Brünnben és Kassán óriásiak a hiányosságok, ám Pozsonyban a legrosszabb a helyzet.

 Egyre gyakrabban számíthatnak kiterjedt fogyasztóvédelmi razziákra az éttermek tulajdonosai és a taxisofõrök A felmérés eredményeibõl kiderült: Prágában, Brünnben és Kassán óriásiak a hiányosságok, ám Pozsonyban a legrosszabb a helyzet. A közös cseh–szlovák felmérésbe 35 ellenõr kapcsolódott be. Taxisofõröket, éttermek és más vendéglátó-ipari egységek szolgáltatásait ellenõrizték. Az ellenõrök fõleg a késõ esti órákban dolgoztak, feltételezések szerint ugyanis ekkor csapják be a legtöbb embert, fõleg a külföldi turistákat. Pozsony egyértelmûen a csaló vállalkozók paradicsoma, és ehhez jelentõs mértékben épp a fogyasztók járulnak hozzá – állítja Nadežda Machútová, az SOI elnöke. „Az emberek egyszerûen eltûrik ezt a magatartást, és nem tesznek feljelentést, nem reklamálnak. Az eredményekkel végképp nem vagyok elégedett. Minden erõnkkel azon leszünk, hogy hasonló ellenõrzéseket gyakrabban és nagyobb mértékben tudjunk véghezvinni” – magyarázta érdeklõdésünkre Machútová. Csehországban összesen 66 éttermet kerestek fel, ebbõl 31 esetben észleltek szabálysértést, ami 47 százalékot jelent. A Szlovákiában vizsgált 101 étterembõl 74 (69,3%) nem felelt meg az elõírásoknak. A fogyasztóvédelmi felügyelõség szerint az idén májusban végzett ellenõrzésnél lényegesen rosszabb eredményeket tapasztaltak. „A pozsonyi éttermekben leggyakrabban alácsapolják az italokat, nagyon sok helyen pedig nem állítanak ki számlát; a taxisofõrök pedig nem egy esetben szándékosan hosszabb útvonalat választanak, az útért számlázott összeg gyakran sokkal több a valóban megtett kilométereknél” – pontosított Machútová. Volt példa arra is, hogy egy taxisofõr száz százalékkal többet számlázott. A SOI néhány héten belül megismétli az ellenõrzést. „Minden vállalkozónak tudatosítania kell végre, hogy nem teheti azt, amit akar” – nyomatékosította a fogyasztóvédelmi szakember. (dem)
Módosítás dátuma: 2005. augusztus 06. szombat