Frei pletykatévét indít

2005. szeptember 03. szombat Index
Nyomtatás
Öt új tévécsatorna indítását jelentették be eddig.
Öt új tévécsatorna indítását jelentették be eddig. Jön a Story Tv, a pletykacsatorna, de lesz gazdasággal, lakberendezéssel, unióval és kisebbségekkel foglalkozó tévé is. Az MTV közéleti csatornája, az m3 azonban az idén már biztos nem indul el. Jelenleg 19 nagy vételkörzetû mûholdas tévé van Magyarországon, a héten bejegyzett Echo TV lesz a huszadik - írja a Népszabadság. A háztartások zömébe a jövõ év elején juthat el a csatorna, amelynek indítására eddig 300 millió forintot fordított Széles Gábor, a végleges költségek az egymilliárd forintot is elérhetik. Kóczián is munkát talált Az Echo TV napi 17 órában sugároz majd fõként gazdasági jellegû híreket. A célcsoport a gazdasági elit lesz, a csatorna az ígéretek szerint nem fog sem a jobb-, sem pedig a baloldal pártjainak kedvezni, bár egyes hírek szerint a valódi cél az lesz, hogy a választásokig ellehetetlenítsék a Hír Tv-t. A vezérigazgató Gulyás István, a Hír TV volt hírigazgatója lesz, a hírterületet pedig a korábban szintén a hírcsatornánál dolgozó Kóczián Péter felügyeli. A Story TV - amely szintén egymilliárdos beruházás - a pletykaéhségre alapoz. A magazinkiadó Sanoma Budapest Rt., illetve Frei Tamás, a Tv2 riportere, valamint Borsány-Gyenes András és Pákozdi Sándor lesznek a tulajdonosok. Prokop Dóra, a Filmmúzeum és a Paprika TV vezérigazgatója egy új lakberendezéssel foglalkozó csatornát indítana. Az MTV-nek csak tervei vannak A Duna TV új csatornája, a kisebbségekkel foglalkozó Autonómia karácsonykor jelentkezik. A csatorna reméli, hogy az új adót pápai áldással és az európai kisebbségek vezetõinek közremûködésével indíthatják el. Az idén kilencven alkalmazottjától megvált Dunánál belsõ átcsoportosításokkal próbálják megoldani a pluszfeladatok elvégzését, sõt egy újabb adót is indítanának Unió néven. Az MTV-nél pénteken derült ki, hogy a közéleti, hír- és információs témákkal foglalkozó m3 csatorna pénzhiány miatt az idén már biztos nem indul el. A csatorna beindításához 700 millió forintra lett volna szükség ehhez, de az MTV pénze elfogyott, sõt a saját tõkéje mínusz két és fél milliárd forintra esett vissza, a tévékuratórium ezért az Országgyûlés azonnali segítségét kérte. Az RTL és a Tv2 uralja a reklámpiacot Az új televíziók nézõkre biztosan számíthatnak, mivel a magyar az egyik legtöbbet tévézõ nemzet: napi átlagban négy és fél órát ül a készülék elõtt. Ahhoz azonban, hogy az új csatornák eljussanak a nézõknek a kábelszolgáltatóknak a telített csomagból ki kell venniük egy másik csatornát. A tévék döntõen abból a pénzbõl tartják fenn magukat, amit a kábelszolgáltatóktól kapnak, reklámbevételük alig van. Az RTL Klub és a Tv2 a televíziós hirdetési piac kilencven százalékát uralja, bár a nézettségük együtt hatvan százalék körüli.
Módosítás dátuma: 2005. szeptember 03. szombat