
Szerzõdést bontott a HírTV a Századvéggel

Írta: Gondola
2005. október 28. péntek - Módosítás: 2005. október 28. péntek

Azonnali hatállyal felmondta a Századvég Politikai Iskola Alapítvánnyal kötött
szerzõdését a Hír Televízió Rt.  Azonnali hatállyal felmondta a Századvég Politikai Iskola
Alapítvánnyal kötött szerzõdését a Hír Televízió Rt. Az együttmûködés megszakításával eltûnik
a képernyõrõl a Stumpf István vezette Századvég politikai elemzõ mûsora; a csatorna az
alapítvány hirdetéseit december 31-ig vetíti.
  A Magyar Nemzet címû napilap fõszerkesztõje, Liszkay Gábor által irányított Hír TV a
továbbiakban nem tart igényt az Orbán-kormány egykori kancelláriaminisztere, Stumpf István
vezette Századvég Politikai Iskola Alapítvány Politikai Barométer címmel a csatornán sugárzott
mûsorára. 
  A televízió és az alapítvány között idén áprilisban határozatlan idõre megkötött szerzõdés
felmondása – Liszkay Stumpf Istvánnak címzett és a Századvég honlapján közzétett levele
szerint – „a Hír Televízió mûsorstruktúrájának átalakítása miatt” vált szükségessé.
  A Hírszerzõ információi szerint a Századvég Alapítványt is felkészületlenül érte a döntés.
Stumpf Istvánt nem tudták elérni, de egy munkatársától annyit sikerült megtudniuk, hogy „a
levél szerdai kézhez vétele elõtt semmilyen, a kapcsolat megszakítására utaló jelzést” nem
kaptak a televízió vezetésétõl. Az nem derült ki, hogy a mûsor nézettsége befolyásolta-e a Hír
TV vezetésének döntését, hiszen a televízió nézettségi adatai – benne természetesen a
Politikai Barométeréi is – hétpecsétes titkot képeznek még a mûsorkészítõk elõtt is. 
  Egyelõre nyitott kérdés az is, hogy a Századvég Politikai Iskola oktatási igazgatójaként
tevékenykedõ, a Hír TV több mûsorában közremûködõ Giró-Szász András a továbbiakban
szerepel-e a televízió mûsorán.
  Liszkay Gábor nem kívánt nyilatkozni a témában.

 1 / 1


