Roberto Cavalli mintha Frida Kahlo festményei elõtt meditált volna az új kollekció megtervezése elõtt.
Roberto Cavalli mintha Frida Kahlo festményei elõtt meditált volna az új kollekció megtervezése elõtt. Donatella Versace a sivatag hercegnõirõl és a Palm Springs-i villákról beszélt, Armani maradt a hagyományoknál. A milánói divathéten kiderült, mit hordunk jövõ tavasszal. Vagy nem."A szõrme halott!" felirattal jelent meg a milánói kifutón a PETA állatvédõ szervezet egyik aktivistája, tiltakozásával mintegy szerves részét képezve a bõrt és szõrmét amúgy nem túl gyakran használó Roberto Cavalli showjának. Az állatvédõ szervezet ugyan minden lehetõséget kihasznál a minél látványosabb kampányokra, ezt a megoldást mégis meglepõnek és extrémnek tartotta a közönség.
A cári Oroszország és Mexikó
A milánói divathéten bemutatott ruhák ugyanakkor csak részben lepték meg az érdeklõdõket, némelyik divatház inkább az eddig megszokott stílust követte. A jövõ év tavaszi és nyári kollekcióit bemutató sorozat egyik emlékezetes eseményeke Antonio Marras bemutatója volt, véli a Fashion Wire Daily divatszakmai hírügynökség tudósítója. Az algériai születésû tervezõ gyakran utal letûnt történelmi korokra, az aktuális trendektõl nem teljesen függetlenül. Tavaly az 1800-as évek felének Angliáját idézte, amikor a stílus más tervezõk közt is népszerû volt, idén pedig a cári Oroszországból merített ihletet.
Roberto Cavalli kollekciója hosszú meditációt sugall Frida Kahlo festményei elõtt. A bemutatott nõi ruhák egy része a hagyományos maja ruhák vonalait követte. A bõ szabású nyári ruhák többnyire élénk színûek, a piros mellett a sárga és a zöld a legjellemzõbb. Gianfranco Ferre divatháza kevesebb színnel dolgozott: a jövõ évi kollekciót is az idei nyár legnagyobb divatszíne, a fehér határozza meg. A ruhák fazonja annál inkább szokatlan, és divatház a kiegészítõkre, köztük az óriási, fekete nosztalgia-napszemüvegekre is nagy hangsúlyt helyezett.
Fekete-fehér és kinõtt
A jövõ évi Fendi-kollekció a hatvanas évek óta idõrõl-idõre visszatérõ fekete-fehér kombinációt alkalmazza ipari mennyiségben. Az egykor szõrme- és bõrkikészítéssel foglalkozó család a kilencvenes évekre a nõi és férfidivat egyik meghatározója lett, és nemcsak a ruházat terén, hanem a luxus lakásdekorációk közt is keresett márka. Az újításairól viszont kevésbé híres brand.
A Max Mara új ötletei annál inkább megosztották a közönséget. A kollekció egyes darabjait mintha egy pszichiátriai intézet jellemzõ viseletei, és hangulata ihlette volna. A ruhákat bemutató modellek - köztük a show arcaként megjelenõ Gemma Ward - külseje sem éppen az egészség kultuszát erõsítette. A márkát egyébként Olaszország egyik legkeresettebb, de nem olcsó márkájaként említi az FWD. Az új kollekcióban megjelennek a férfias szabású sortok, a kasmír kardigánok, és jellemzõen minden darab a viselõjének méreteihez képest jóval bõvebb.
Sztárok a feszített víztükör mellett
A Versace-ház sokkal inkább törekedett a nõies stílusra. Donatella Versace saját bevallása szerint a legújabb gyûjteményt a kaliforniai sivatagi város, Palm Springs ihlette, ahol számos Hollywoodból elköltözött híresség él. Nyilatkozataiban a Versace vezetõje költeményeket rögtönzött a sivatag hercegnõirõl, a feszített víztükör mellett napozó filmsztárokról, a bemutatott kollekciója azonban nem sokban tért el az eddigi hagyományoktól.
A Miu Miu még inkább törekedett a minimalista formákra, ahogyan a Menichetti divatház kollekciójában is a letisztult vonalakat lehetett felfedezni. Ez utóbbi a hatvanas évek stílusából is merített, és inkább a kiegészítõkkel - például vastag ezüst pántos szandál - együtt adott eredeti képet.
A divatvilág szakemberei Giorgio Armani kollekcióját várták még hasonlóan nagy érdeklõdéssel. A jövõ évi kollekciójában Armani egyre inkább a konzervatív stílust követi. Továbbra is jellemzõek az élre vasalt elegáns nadrágok, amelyeket ezúttal derékig érõ dzsekivel viseltek a modellek. A klasszikus fekete és fehér mellett az ezüst is meghatározó színné vált a divatház kollekciójában.
dns