Tarolva startolt az Egy szoknya, egy nadrág

2005. október 24. hétfő Index
Nyomtatás
Kéri Kitty Fotó:2Z Foto & Média
Igaza lett Kern Andrásnak, az Egy szoknya egy nadrág szereplõjének: a kritikusok lecseszik az új remake-t, a nézõk zabálják.

 Kéri Kitty Fotó:2Z Foto & Média
Igaza lett Kern Andrásnak, az Egy szoknya egy nadrág szereplõjének: a kritikusok lecseszik az új remake-t, a nézõk zabálják. Bár ötödikként promotálta debütálásának eredményét a forgalmazó az 1989 óta bemutatott magyar filmek listáján, de ebben tévedett, az a helyezés a Kontollé.

"Gyöngyössy Bence filmje, az Egy szoknya, egy nadrág az elsõ hétvégi eredménye alapján a rendszerváltás utáni magyar filmgyártás egyik legsikeresebb darabja lett A miniszter félrelép, a Magyar vándor, a Csinibaba és a Sorstalanság oldalán" - tájékoztatta az Indexet egy közleményben a forgalmazó Best Hollywood. Bár Antal Nimród filmjét, a Kontrollt kihagyták a közönségsiker dicsõséglistájáról, a nézõk kíváncsiságának köszönhetõen valóban jól indított az új magyar remake.

Kern András jóslata beigazolódott: bár a kritikák rosszul fogadták az Egy szoknya, egy nadrág címû magyar vígjátékot, a filmre az elsõ hétvégén Budapesten már 23 268-an váltottak jegyet. Ezzel az 1989 óta készült magyar filmek közül a Best Hollywood Indexhez eljutatott számítása szerint ötödik, az Index számítása szerint hatodik helyezett lett a film.

Magyar startverseny

1989 óta A miniszter félrelép címû vígjáték indított a legjobban: 50 000-en nézték meg az elsõ négy napon, a Magyar vándort 45 600-an, a Csinibabát 29 000-en, a Sorstalanságot 27 000-en. Ötödik lett a Kontroll, amit 24 000-en láttak, az Egy szoknya, egy nadrág pedig az említett eredménnyel a hatodik helyen indított. Koltai Róbert 1998-as Ámbár tanár úrját 22 500-an látták, Ragályi Elemér januári Csudafilmjét a bemutatót követõ hétvégén 16 570-en.

Összehasonlításképpen megemlítjük a magyar-külföldi filmek összesített toplistájának gyõztesét: a Star Wars új részére, A sith-ek bosszújára 126 969-en vettek jegyet a Budapesten az elsõ négy napon.

Vidéki promóció

A forgalmazó jelentése szerint az Egy szoknya, egy nadrág nézettsége azonos arányban oszlott meg a budapesti és a vidéki mozik között, amihez hozzájárult az is, hogy a színészgárda illusztrisabb tagjai végiglátogatták a vidéki premiereket. A siker egyéb tényezõi, hogy a filmet magas számú kópiával indították a mozikba (országosan 33-mal) és a végeredménybe a csütörtök elõtt rendezett budapesti elõvetítéseket is beleszámolták.

A remake mozis kihasználtsága átlagosan 21,66 százalékos volt, de az esti elõadások mindenütt teltházasak. Országos eredmény szerint 43 000-en látták eddig a filmet, ami alapján a Best Hollywood legalább 200 000 ezres össznézõszámot vár.


Módosítás dátuma: 2005. október 24. hétfő