
Diana hercegnő "videós vallomásainak" közzétételére készül egy brit tévécsatorna (MTI)

Írta: Adminisztrátor
2017. július 31. hétfő - Módosítás: 2017. július 31. hétfő

 London, 2017. július 30. - Diana "videós vallomásainak" közzétételére készül a Channel 4
brit televízió a néhai walesi hercegnő halálának közelgő 20. évfordulója alkalmából.

      

A döntést azonban sokan bírálják, köztük a brit trónörökös egykori nejének fivére is.

  

 Spencer gróf vasárnapi brit sajtóértesülések szerint felszólította a csatornát, hogy ne adja le az
1992-1993-as felvételeken alapuló dokumentumfilmet, szerinte ugyanis ez szenvedést okozna
Károly és Diana két fiának, Vilmos hercegnek és Harry hercegnek. A felvételeken a néhai
hercegnő intim részleteket oszt meg tönkrement frigyéről és nemi életükről, bírálja az
uralkodóházat.

  

 1 / 2



Diana hercegnő "videós vallomásainak" közzétételére készül egy brit tévécsatorna (MTI)

Írta: Adminisztrátor
2017. július 31. hétfő - Módosítás: 2017. július 31. hétfő

 Bulimiájáról sem hallgat, mint mondja, úgy érezte, nem felel meg a királyi család elvárásainak,ezért maga ellen fordult. Arról is beszél, hogy fontolóra vette: megszökik az egyik testőrével.Férje és Camilla Parker-Bowles viszonyára utalva felteszi a kérdést, hogy miért sürög-forogállandóan körülöttük a jelenlegi Kamilla cornwalli hercegnő, mire Károly azt válaszolja, nemakar ő lenni az egyetlen walesi herceg, aki sosem tartott szeretőt.  Diana testvére úgy véli, a 90 perces dokumentumfilm - amelyet a tervek szerint augusztus 6-ánmutatnak be - sérti a hercegnő emlékét és magánszféráját.  

 A felvételek a hercegnő életének egyik legnehezebb időszakában készültek, és egyértelműennem a nyilvánosságnak szánták őket. A 12 videót Diana beszédtanára, Peter Settelenrögzítette. Egy részüket a hercegnő komornyikjánál találták meg egy házkutatás során Dianátóleltulajdonított más tárgyakkal együtt, egy részük hollétéről viszont továbbra sem tudni.  Az a hét beszélgetés, amely alapján a Channel 4 Diana: In Her Own Words (Diana a sajátszavaival) készült, még soha nem volt látható a brit televízióban. A BBC közszolgálatimédiatársaság ugyan tíz éve 30 ezer fontért megvásárolta őket, végül azonban a királyi családharagjától tartva nem mutatta be. Az Egyesült Államokban viszont látható volt 2004-ben, de ottis heves bírálatokat váltott ki az elhunyt magánéletének megsértése miatt.  

 A Channel 4 egyelőre nem tett le arról, hogy bemutassa a filmet. A csatorna azt hangoztatja,hogy bár a videók nem a nyilvánosság számára készültek, a bennük elhangzottak viszontközérdekűek. Állításuk szerint mindent alaposan mérlegeltek, és arra jutottak, hogy a felvételekegyedülálló bepillantást adnak Diana felkészülésébe saját hangja megtalálásához az ő olvasataismertetéséhez a nyilvánosságban.  

 2 / 2


