Főoldal Sajtóarchívum Erdészeti Lapok A harmadik oldal - 2006/3 (Erdészeti Lapok)

A harmadik oldal - 2006/3 (Erdészeti Lapok)

E-mail Nyomtatás PDF

2006. március - Tematizáljunk! Ebben a választásos időszakban nap, mint nap találkozhatunk ezzel, a politikai marketingben gyakorta használatos terminus technicusszal. Azt jelenti, hogy mi szabjuk meg a sajtó és a közbeszéd számára a tárgyalásra javasolt témát. Szaktársaink között örvendetesen nő azok száma, akik egyre járatosabbak a sajtókapcsolatok terén, akik lépten, nyomon tapasztalhatják a médiumok kétarcúságát. A szerkesztőségek egyrészt kínosan ügyelnek autonómiájukra, másrészt az állandó híréhségben és -versenyben kapva-kapnak az információn. Ezt a helyzetet kihasználva, törekednünk kell arra, hogy arról szóljon a sajtó, amiről mi szeretnénk. Ezt persze nem könnyű elérni. A minap egy nemzetközi konferenciánk nem érte el az egyik országos napilap ingerküszöbét, „de ha volna egy jó kis falopási ügy” – fogalmazott a szerkesztő – az bekerülhetne az újságba. Mire ezek a sorok megjelennek, már túl vagyunk egy egész fórumnyi falopási ügyön, amit Ózdon, Zalaegerszegen és Kecskeméten tártunk a sajtó elé. A csúnya ügyeknek elég szép visszhangjuk volt. A marketing ínyencek persze mondhatják, hogy inkább pozitív témákat kell előtérbe tolni. Mert ugye, aki fa- és/vagy kabátlopási ügybe keveredik…  Sajna, azzal kell főznünk, ami kéznél van. Egyébként is régi sajtós tapasztalat, amit a sztárok hangoztatnak: Mindegy, hogy mit írnak, csak írjanak rólunk! Itt kanyarodom vissza az írásom elején felvetett tematizálásra. Hasznos volna, ha a cégek, szervezetek saját sajtótervet állítanának össze, amelyben nem csak a PR-cikkek szerepelnének, hanem azok az események és témák is, amelyek érdekesek lehetnek a médiumok számára. Ezeket a témákat fel kell ajánlani a helyi sajtófórumok szerkesztőinek. (Már csak azért is, hogy a lábunk előtt heverő témákat ne a rivális társszakmák használják föl az arcuk fényesítésére.) Egy-egy ügyes PR-munkatárs, jól ápolt sajtókapcsolatokkal, tízből tíz témát el tud helyezni. Feltételezve, hogy van ilyen munkatárs, aki kellően kreatív, kezdeményező és jó a kudarctűrő képessége. Mert ehhez a munkához az is kell. Meg kitartás. Ha kidobnak az ajtón, be kell jutni az ablakon. Az erdészeti témák meghatározásának egy másik területe a világhálón adódik. A Wikipédia nevű szabad lexikon, amelyben már szerepel az erdőgazdálkodás, de számos üres, feltöltetlen felület kínálja magát, például a fenyőfélék, amely, arra vár, hogy érdeklődő és szakértő kollégák megírják a szócikket. Hasonló céllal indítottam a ForestPress oldalán egy Lexikon rovatot, amely elsősorban a nem szakmabéli olvasóknak nyújthat segítséget a szakmai zsargon képezte kommunikációs szakadék áthidalásához. Aki kedvet érez, írjon, örömmel fogadom a fogalom-magyarázatokat. Rokon terület az iskolai tankönyvek tartalma, de erről majd más alkalommal.
Kedves Kollégák, szabad a pálya, írjunk, adjunk ötleteket PR-osoknak, újságíróknak, szerkesztőknek! Tematizáljuk a sajtót! Mert, ha más teszi helyettünk, abból nem sok jó sül ki.
Zétényi Zoltán

Módosítás dátuma: 2010. december 13. hétfő  

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Olvasnak bennünket

Oldalainkat 267 vendég böngészi