Főoldal Kárpát-medence Merre vezessen a Kassa–Miskolc gyorsforgalmi út?

Merre vezessen a Kassa–Miskolc gyorsforgalmi út?

E-mail Nyomtatás PDF
Az öt tervezetbõl csupán egy felel meg a községnek és az ipari parknak

Konkoly szerint ez a téma a legmagasabb szinten mindig csak akkor kerül elõ, ha a költségvetést kell jóváhagyatni.
Az öt tervezetbõl csupán egy felel meg a községnek és az ipari parknak

Konkoly szerint ez a téma a legmagasabb szinten mindig csak akkor kerül elõ, ha a költségvetést kell jóváhagyatni.
A gyorsforgalmi út realizálása nem tartozik ugyan a község polgármesterének jogkörébe, de az ügy elõremozdításának érdekében Konkoly több képviselõt is megpróbált megnyerni terveinek. Végül a független Gustáv Krajeí adta be azt a módosító javaslatot, hogy az állami költségvetésbõl 2005. november 30-ig 25 millió koronát különítsenek el a gyorsforgalmi út megépítésére. Erre az idõre el kellett készülnie az út részletes tervének is.
Az öt kidolgozott variánsból négy nem felel meg Kenyhec község és az ipari park számára. Az egyik tervezet szerint az útvonal Kenyhec kataszterében a lakott területtõl kevesebb mint 50 méterre húzódott volna, és 15 családi házat kellett volna emiatt lebontani, ráadásul a töltõállomás és a környezõ községeket és ipari parkot ellátó, kétszer négyszáz köbméteres víztartály is áldozatul esett volna a felelõtlen tervezésnek. A környezetvédelemrõl már nem is szólva. A másik három nem megfelelõ tervezet hátránya az volt, hogy a már tárgyalásban lévõ külföldi befektetõk elképzeléseit fel kellett volna borítani, mivel a tervek szerint az út éppen a kenyheci ipari park érintett telkein ment volna keresztül. „Nem értem, egyeseket miért zavar annyira a kenyheci ipari park, hogy tönkre akarják tenni” – kommentálta a kedvezõtlen variánsokat Konkoly József.
A polgármester szerint az egyedüli, mindenki számára megfelelõ megoldás az a község által javasolt verzió, mely szerint Boeiar község kataszterén át vezetne az út. Ez a variáns egyaránt tekintettel van a környezetvédelemre, a polgárok vagyonára, az ipari park érdekeire. Lehetõvé teszi azt is, hogy a kassai repülõtérre kiépíthetõ legyen a csatlakozás. „Ez az egyetlen olyan tervezet, amely nem bontja meg az ipari park egységét” – magyarázta Konkoly. A variáns szerint azonban új határátkelõt is kell létesíteni.
A gyorsforgalmi út ügye nem mozdul elõre, habár a Getrag Ford és a Szlovák Köztársaság közötti invesztíciós szerzõdésben az út megléte követelményként szerepel. Konkoly szerint nevetséges azt állítani, hogy miatta stagnálnak a dolgok, hiszen az építési engedély kiadása a közlekedésügyi miniszter kompetenciája.
KOZSÁR ZSUZSANNA

Módosítás dátuma: 2006. január 03. kedd  

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Olvasnak bennünket

Oldalainkat 362 vendég böngészi