MRSZ
A Reklámhét keretében írták alá az új magyar reklámetikai kódexet, amelyben kiemelten szerepelnek az élelmiszerekkel kapcsolatos, valamint az elektronikus úton küldött hirdetések - mondta a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) fõtitkára az MTI-nek pénteken.
MRSZA Reklámhét keretében írták alá az új magyar reklámetikai kódexet, amelyben kiemelten szerepelnek az élelmiszerekkel kapcsolatos, valamint az elektronikus úton küldött hirdetések - mondta a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) fõtitkára az MTI-nek pénteken.
A Reklámhét keretében írták alá az új magyar reklámetikai kódexet, amelyben kiemelten szerepelnek az élelmiszerekkel kapcsolatos, valamint az elektronikus úton küldött hirdetések - mondta a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) fõtitkára az MTI-nek pénteken. Hargitai Lilla ismertetése szerint a dokumentumot 22 társadalmi szervezet elnöke hitelesítette.
Az MRSZ fõtitkára elmondta: az utoljára 2001-ben módosított kódexet a négy év alatt összegyûlt tapasztalatok és az uniós csatlakozás miatti változások alapján javították. A dokumentumba a nyugat-európai országok kódexeinek tanulmányozása nyomán az alkohollal és a gyerekekkel kapcsolatos passzusok is bekerültek, így közelít az uniós irányelvekhez - fûzte hozzá. A fõtitkár kiemelte: a fogyatékosok észrevételei is bekerültek a 600 tagot számláló MRSZ etikai útmutatójába, a szabályok be nem tartása pedig szankciókat von maga után.
A kódex módosítását kezdeményezõ MRSZ idén elõször rendezte meg a budapesti Reklámhetet. A pénteken záruló ötnapos rendezvényt a fõtitkár sikeresnek nevezte, és elmondta: az elõadásokat több százan, fõleg egyetemisták látogatták. A Reklámhét, melynek célja a reklám gazdaságélénkítõ hatásának, szerepének megismertetetése és a magyar reklámkultúráról kialakult negatív kép javítása volt, elérte célját - vélekedett Hargitai Lilla. Hangsúlyozta: a rendezvényt jövõre is meg kívánják szervezni.
A Reklámhét alatt Egerben zajlott a szakma számára szervezett kétnapos országos reklámkonferencia. A fórum 107 elõadása közül Hargitai Lilla kiemelte azt a felvetést, amely szerint a társadalmi célú országos kampányok forrását központosítani kellene. Az egy-egy társadalmi témában több szervezet által sugárzott hirdetéseket a hatékonyság növelése érdekében össze kellene hangolni országos kampány formájában - mutatott rá.
Kapcsolódó cikkek
- Évszázadok óta tartó rejtély után kiderült, a magyarok tényleg leszármazottai-e a hunoknak (index.hu)
- Több szlovák-magyar regionális vasúti kapcsolat újraindítását tervezi a szlovák szaktárca (MTI)
- Kitüntették Orbay Lászlót
- Orbán Viktor beszéde – 2024. március 15.
- Az EP új szabályokat szavazott meg a sajtószabadság és az újságírók védelmében (MTI)