Főoldal Kárpát-medence Újabb két Ipoly-híd tervét támogatják

Újabb két Ipoly-híd tervét támogatják

E-mail Nyomtatás PDF
Fotó: Szekeres Éva
Az európai uniós pénzinjekció révén megszûnhet Ipolyvarbó elzártsága, továbbá Bussa is hidat kap

Az elnyert pályázati források 75 százaléka európai uniós forrás, 20 százaléka az állami költségvetés uniós pályázatokat támogató forrása, a fennmaradó 5 százalék pedig a pályázatot benyújtó önrészes hozzájárulása.

 Fotó: Szekeres Éva
Az európai uniós pénzinjekció révén megszûnhet Ipolyvarbó elzártsága, továbbá Bussa is hidat kap

Az elnyert pályázati források 75 százaléka európai uniós forrás, 20 százaléka az állami költségvetés uniós pályázatokat támogató forrása, a fennmaradó 5 százalék pedig a pályázatot benyújtó önrészes hozzájárulása. A két sikeres, a híd tervezési költségeire elnyert pályázatból az egyik az Ipolyvarbó és Õrhalom közötti híd terveinek elkészítését fedezi. Ipolyvarbó eddigi zsákfalu jellege a most tervezendõ híd megépítésével megszûnik, a magyarországi Balassagyarmat városa az új híd megépülésével alig több mint tíz kilométernyi távolra lesz, míg jelenleg több mint 25 kilométert kell körbeutazni annak az ipolyvarbói lakosnak, aki Balassagyarmatra akar eljutni. Ennek azért van komoly jelentõsége, mert az észak-magyarországi városban egyre dinamikusabban fejlõdik az ipar, így a híd megépülésével bõvülhet a munkavállalás lehetõsége a jelenlegei szlovákiai állástalanok számára is.

A Bussát a magyarországi Nógrádszakál községgel összekötõ híd igen fontos szerepet játszhat a középsõ Ipoly mente és Salgótarján közötti forgalom fellendítésében, itt a helyzet szintén hasonló, mint Ipolyvarbónál. A bussaiknak ahhoz, hogy Magyarországra utazhassanak, legkevesebb 25–30 kilométert kell megtenniük. A híd megépülésével minden többletkiadást képezõ tényezõ megszûnik. Molnár Katalin, az Ipoly-hidak Újjáépítéséért Polgári Társulás elnökségi tagja lapunknak elmondta, hogy a most megnyert, két híd megtervezésére szolgáló összeget mind a szlovákiai, mind pedig a magyarországi pályázók megnyerték, tehát mindkét oldalon lesz pénz a tervek elkészítésére. „Besztercebánya megye idén 8 milliót fordított erre a célra, ennek eredményeként ma már örömmel számolhatok be arról, hogy a Pösténypuszta–Petõ közötti híd építkezési engedélyei még az idén érvénybe lépnek. A tényleges beruházás jövõre, az ilyenkor elõírt közbeszerzési pályázat után valószínûleg nyár végén beindulhat. Mire a schengeni határokról szóló uniós törvény életbe lép, addigra elkészülnek a hidak is. A korábbi ötrõl hétre emelkedett azoknak a hidaknak a száma, amelyek már a konkrét elõkészítési fázisba, tehát a tervezéshez érkeztek. A Rárós–Ráróspuszta, Szécsénykovácsi–Hugyag, Kóvár–Újkóvár, Ipolyhídvég–Drégelypalánk, Petõ–Pösténypuszta hidak után a Bussát Nógrádszakállal és az Ipolyvarbót Õrhalommal öszszekötõ hidak megépítésének valóra válása szerez igazi örömöt mind az itt élõknek, mind pedig azoknak, akik évek óta azon fáradoznak, hogy a középsõ Ipoly mente elzártságát végre feloldják” – nyilatkozta Molnár Katalin, a nyertes polgári társulás elnökségi tagja.

SZÁSZI ZOLTÁN


Módosítás dátuma: 2005. november 02. szerda  

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Olvasnak bennünket

Oldalainkat 291 vendég böngészi