Clint Eastwood kettõs háborús mozija
A második világháború egyik híres csendes-óceáni hadszínterérõl amerikai nézõpontú filmet készítõ Clint Eastwood úgy határozott, hogy ugyanazt a témát feldolgozza japán szempontból is, és egyszerre mutatja be a két alkotást.
Clint Eastwood kettõs háborús mozija A második világháború egyik híres csendes-óceáni hadszínterérõl amerikai nézõpontú filmet készítõ Clint Eastwood úgy határozott, hogy ugyanazt a témát feldolgozza japán szempontból is, és egyszerre mutatja be a két alkotást.
A második világháború egyik híres csendes-óceáni hadszínterérõl amerikai nézõpontú filmet készítõ Clint Eastwood úgy határozott, hogy ugyanazt a témát feldolgozza japán szempontból is, és egyszerre mutatja be a két alkotást. Eastwood Apáink lobogói címmel forgatja az Ivo Dzsima-i csatáról, a második világháború egyik leghíresebb ütközetérõl szóló moziját. A film alapját James Bradley azonos címû regénye képezi. Eastwood abban látja a két szemszög közti fõ különbséget, hogy az amerikai katonának (a japántól eltérõen) „nem lehet azt mondani: sorsa az, hogy meghaljon, mert ugyan mindent megtesz feladata teljesítéséért, de élni akar.” Az Ivo Dzsimáért zajlott ütközetben, 1945 februárjában és márciusában hétezer amerikai esett el. Az elfoglalt sziget csúcsán lobogó amerikai zászlóról készített felvétel a háborús fotók jelképévé vált – és éppen a lobogó kitûzésével megbízott hat amerikai katona történetét dolgozza fel Eastwood.
Kapcsolódó cikkek
- Csák János: A Zeneakadémia oktatási, kutatási és nemzetközi teljesítménye siralmas (index.hu)
- Demeter Szilárd: Volt egy hatszemközti beszélgetés a Karmelitában (index.hu)
- Még sohasem volt ilyen: együtt lépett fel Presser Gábor és Szörényi Levente (index.hu)
- A fejlődés íve – Orosz Katalin klinikai szakpszichológust kérdeztük az idei év egyik legjelentősebb pszichológiai konferenciájáról (media1.hu)
- Klinikai pszichológus: a család a mentális egészség és identitás egyik formája (MTI)